OD 2012 ROKU UTRZYMUJEMY SYSTEM MVNE DLA LYCAMOBILE
ŚWIADCZYMY KOMPLEKSOWE USŁUGI DLA PREMIUM MOBILE
OBSŁUGA SYSTEMU MVNE DLA NAU PROFIT SP. Z O.O.
URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ – PLI CBD
PREMIUM MOBILE – SYSTEM MVNE
Firma T4B zrealizowała kontrakt dla Premium Mobile S.A., którego przedmiotem zamówienia było wdrożenie i utrzymanie systemu MVNE (Mobile Virtual Network Enebler) na potrzeby świadczenia usług przez dostawcę usług MVNO (Mobile Virtual Network Operator). Firma Premium Mobile powstała pod koniec 2013 roku jako firma oferująca urządzenia mobilne: smartfony, tablety, gadżety oraz akcesoria. Jako pierwsi z branży w Polsce połączyli komfort dokonywania zakupów w Internecie z atrakcyjną formą prezentacji produktów w salonie pokazowym. Zamawiający zamierza świadczyć usługi telekomunikacyjne we własnym imieniu i na własny rachunek jako dostawca usług, w oparciu o współpracę z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym Polkomtel, do czego niezbędny jest System MVNE zapewniający stworzenie wirtualnej sieci komórkowej, jej prawidłowe funkcjonowanie oraz obsługę, posiadający określone właściwości i funkcjonalności, w tym pozwalające m.in. realizować procesy biznesowe oraz funkcje pomocnicze niezbędne do świadczenia Usług MVNO Postpaid. Na potrzeby Zamawiającego zostało stworzone kompleksowe środowisko przetwarzania danych, w tym danych osobowych, zapewniające bezpieczeństwo danych oraz efektywną, prawidłową i bezpieczną eksploatację Systemu MVNE. Użyte technologie – Moduły Systemu: Czas realizacji: 25.08.2015 r. – 11.04.2016 r.
URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ – ROZBUDOWA PLI CBD
Konsorcjum firm T4B (Lider) i QUMAK S.A. podpisało umowę z Urzędem Komunikacji Elektronicznej na realizację projektu „Rozbudowa Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLICBD2)”. Projekt PLI CBD2 swoim zakresem obejmuje: Korzyści wynikające z realizacji projektu PLI CBD2 poprzez ujednolicenie procesów związanych z przenoszeniem numerów, stworzenie mechanizmów wymiany komunikatów pomiędzy wszystkimi przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi w ramach jednego narzędzia (system PLICBD) korzystnie wpłynie na poziom realizacji usług telekomunikacyjnych, a w szczególności na proces przenoszenia numerów. Korzyści popłyną bezpośrednio w kierunku przedsiębiorców telekomunikacyjnych, zarówno tych największych, jak i najmniejszych, a w konsekwencji, na realizacji projektu zyskają konsumenci usług telekomunikacyjnych – dzięki sprawnej realizacji usługi oraz możliwości przeniesienia numeru w ciągu jednego dnia roboczego, co korzystnie wpłynie na zaufanie do działań administracji publicznej. W końcowym efekcie realizacja projektu przyczyni się do wzrostu wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych przez administrację państwową, a to z kolei doprowadzi do poprawy pozycji Polski wśród krajów UE pod kątem wykorzystania ICT. Projekt będzie w pełni kompatybilny z oczekiwaniami stawianymi administracji państwowej. W związku z zakresem przeprowadzonych zmian konsorcjum zobowiązane jest do rozbudowy i modyfikacji warstwy programowo-sprzętowej, a także infrastruktury technicznej.
POLSKA TELEFONIA CYFROWA
Firma T4B Sp. z o.o. zrealizowała umowę z Polską Telefonią Cyfrową S.A. na implementację następujących elektronicznych systemów zabezpieczenia w nowej siedzibie Polskiej Telefonii Cyfrowej w Warszawie: Implementacja systemów była prowadzona na całej powierzchni nowej siedziby Polskiej Telefonii Cyfrowej. Zakres prac oprócz wdrożenia, uruchomienia obejmował również utrzymanie Systemów zgodnie z wymaganiami, zakresem i funkcjonalnością oraz przeszkolenie pracowników Polskiej Telefonii Cyfrowej w zakresie obsługi. Prace zakończono w drugiej połowie 2013 roku.
ALARMOWY NUMER 112 – PLI CBD DLA UKE
Konsorcjum T4B (lider) i Qumak-Sekom 22 października 2009 podpisało umowę z Urzędem Komunikacji Elektronicznej na budowę Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej (tzw. PLI-CBD). PLI-CBD (Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych) została połączona z budowanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Systemem 112. Pozwoli to na szybką identyfikację miejsca, z którego wykonano połączenie na numer alarmowy. W przypadku telefonu stacjonarnego będzie to adres zainstalowania zakończenia sieci (telefonu), natomiast przy połączeniu wykonanym z telefonu komórkowego na którykolwiek z numerów alarmowych (997, 998, 999, 112) do Systemu 112 będą przekazywane dane geograficzne położenia urządzenia końcowego. Dzięki temu systemowi: pogotowie ratunkowe, straż pożarna, policja i inne służby ratunkowe będą automatycznie otrzymywać informacje lokalizacyjne o zdarzeniu niecierpiącym zwłoki, co z pewnością przyczyni się to do szybszego udzielania pomocy ofiarom wypadków i ocali życie wielu osób. System, będzie jednocześnie centralną bazą numerów przeniesionych. Dzięki niej, znacząco usprawniony zostanie proces przenoszenia numerów z jednej sieci do innej. Powierzenie nam tak odpowiedzialnego zadania przez Urząd Komunikacji Elektronicznej o tak dużym prestiżu społecznym świadczy o profesjonalizmie naszej firmy, gdyż uzyskaliśmy maksymalną liczbę punktów za wartość merytoryczną oferty. Projekt będzie w 85% finansowany ze środków Unii Europejskiej, a w 15% ze środków własnych.